BDO Finanse Publiczne nr 1 (3) Styczeń 2008

A   A   A

Sprawdź, jak poprawnie zaksięgować zakup papieru do faksu!

(Źródło: Rachunkowość Budżetowa)

Dowiedz się, czy zakup papieru do faksu powinieneś zaksięgować do paragrafu 474 „Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych", czy  do paragrafu 421 „Zakup materiałów i wyposażenia".

 

Moim zdaniem wydatki na zakup papieru do urządzenia, jakim jest faks należałoby ująć w paragrafie 474.

Zauważ, że w tym paragrafie nie zapisano, że chodzi tylko o materiały papiernicze, które dotyczą drukarek i kserokopiarek. Dlatego też zastosowanie takiego rodzaju zawężenia byłoby niezasadne.

O zasadności klasyfikacji materiałów papierniczych do paragrafu 474 świadczyć może także fakt, że coraz częściej w pracy biurowej wykorzystuje się urządzenia wielofunkcyjne, które posiadają funkcje drukarki, ksero, skanera czy faksu. Trudno byłoby rozdzielić papier na ten, który przeznaczasz np. do kserowania lub ten do faksowania i klasyfikować go w odrębnych paragrafach.

 

Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie Ministra Finansów z 14 czerwca 2006 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz.U. nr 107, poz. 726 z późn. zm.).

 

www.rachunkowoscbudzetowa.pl


<< powrót

zobacz także artykuły


KONTAKT

Zadaj nam pytanie a nasz ekspert skontakuje się z Tobą w najbliższym czasie

NASZE BIURA

Sprawdź gdzie w Polsce znajdziesz nasze biura
ARCHIWUM

WYSZUKIWARKA

Wpisz poniżej szukane słowo lub frazę
Wyszukiwanie zaawansowane
Biuletyn

Kategoria
Autor

Źródło

SUBSKRYPCJA

Chcesz otrzymywać najnowsze informacje o naszych szkoleniach? Zapisz się!

SZKOLENIA

NASI PARTNERZY